20141120_twk_00678.jpgBranża targowa w Polsce wciąż pozostaje ważnym instrumentem marketingu i komunikacji biznesowej. W dalszym ciągu przewiduje się tendencję wzrostową wszystkich kluczowych parametrów: powierzchni targowej wynajętej, liczby wystawców i liczby zwiedzających.

Polska Izba Przemysłu Targowego oraz CENTREX Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych opublikowały dane dotyczące polskich targów, które pokazują, że branża targowa w Polsce wciąż pozostaje ważnym instrumentem marketingu i komunikacji biznesowej. 

Zarówno organizatorzy targów w Polsce jak i firmy projektujące i budujące stoiska targowe zauważają, że wystawcy wykorzystując ożywienie gospodarcze z jakim mamy do czynienia od 2013 roku, kontynuują uczestnictwo w targach, a nawet zwiększają nakłady na tę platformę komunikacji biznesowej i marketingu. Zainwestowali zarówno w poprawę jakości swoich wystąpień na targach, jak i w wielkość ekspozycji targowych – mówi Marzenna Łukaszewicz, dyrektor Biura PIPT.

Zdaniem ekspertów na rozwój polskiego sektora targowego miał wpływ wzrost gospodarczy ostatnich lat, który przełożył się na poprawę kondycji wielu polskich przedsiębiorstw zachęcając je do uczestnictwa targach. Nie bez znaczenia jest korzystne położenie geopolityczne naszego kraju. Wzrasta znaczenie Polski jako ważnego rejonu targowego w Europie Środkowej, w którym jednym z rynkowych liderów są Targi w Krakowie.

Według specjalistów targi zmieniają obecnie swoje funkcje i oblicze. Do tej pory mieliśmy przede wszystkim targi kontraktacyjne, gdzie istotne było zawarcie umów biznesowych. Dziś pojawili się w branży profesjonalni organizatorzy konferencji i kongresów, eventów i wystaw towarzyszących innym wydarzeniom o charakterze sportowym, kulturalnym, społecznym i handlowym.

Miniony rok był dla Targów w Krakowie wyjątkowy ze względu na nowo otwarte Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków. Nowa siedziba zdecydowanie podniosła profesjonalizm usług. Wszystkie wydarzenia były przede wszystkim znacznie większe, zgromadziły więcej uczestników - wystawców jak i zwiedzających. Średnio o 20% wzro­sła powierzchnia zajmowana przez stoiska wystawców, ich samych i zwiedzających było aż o 15% wię­cej.

Więcej informacji: www.targi.krakow.pl >>